Bedeninizi Tanımak

Vücudunuzu tanıyın
ve yaşınız
ilerledikçe nasıl
değiştiğini öğrenin

Vücudunuzun çalışma şeklini, yaşlandıkça yaşadığınız değişiklikleri ve yaşa bağlı ağrılarla nasıl başa çıkacağınızı öğrenin.

Vücut anatomisi

Vücudumuzda, kemikler, kaslar, tendonlar, bağ dokuları, sinirler ve diğer dokular ayakta durmamızı ve hareket etmemizi sağlayan ‘kas-iskelet sistemi’ni.

  • Kemikler, vücudumuzdaki yumuşak dokulara destek olduğu gibi bu dokuları korumaktan da sorumludur.
  • Kaslar, sinir sistemimiz sayesinde, bize güç, denge ve hareket sağlar.
  • Eklemlere bağlanan kas ve kemikler vücudumuzun hareket etmesini sağlar.
  • Eklem bağları, eklemleri desteklemek ve güçlendirmek için kemikleri bir araya toplayan fibröz bağ dokusu gruplarıdır.
  • Tendonlar da kasları kemiklere bağlar ve onların hareket etmesini sağlar.
  • Kıkırdak, eklemlerdeki kemiklerin uçlarını kaplayan ve tampon işlevi görerek eklem hareketlerini kolaylaştıran maddedir.

* BBC Science & Nature - Human Body and Mind - Skeleton Layer.[ONLINE] İlgili bilgiye şu linkten erişebilirsiniz:http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/body/factfiles/handsandfeet/hand.shtml. [Erişim tarihi 20 Nisan 2016].

Ağrı ve Acı arasındaki fark

Yaşlılık ve bedenimiz

Yaşlandıkça vücudumuz değişir; vücudumuzdaki hücrelerin, doku ve organların zaman içerisinde değişmesi vücudun çalışma biçimini etkiler. Hücreler yaşla birlikte büyür, daha az bölünüp, çoğalır ve çalışma kabiliyetini kaybeder, hatta normal bir şekilde çalışmamaya başlar. Yaşlanma, dokularda kitle kaybına da neden olur veya dokular sertleşip, hareket etmeyi güçleştirir. Zamanla, kemikler yoğunluğunu kaybedip, kolayca kırılabilir hale gelir, omurgadaki kemiklerin (omurlar) incelmesi eğrilmelerine ve sıkışmalarına neden olur.


Yaşlandığınızda eklemlerin aşınmasına bağlı osteoartrit (en yaygın artrit tipi) gibi hastalıklara yakalanma ihtimaliniz artar. Bu hastalık genellikle diz ve el eklemlerini etkiler. Eklemlerin kırılması enflamasyon, sertlik, biçim bozukluğu ve ağrıya neden olarak hareket etmeyi ve günlük işlerinizi yapmayı zorlaştırır.

* GSK Global Ağrı İndeksi Araştırması 2014 Raporu. www.global-pain-index.com adresinden ulaşabilirsiniz. Son erişim tarihi: 20 Nisan 2016

Yaşlanan bedenlere özen gösterme

Kas, eklem ve kemiklerle ilgili sorunları yavaşlatmanın ve önlemenin en iyi yollarından biri güç, denge ve esnekliğinizi korumanıza yardımcı olacak basit bir egzersiz yapmaktır.

Vücudunuzda daha fazla ağrı duymaya başlarsanız, sırtınız veya omuzlarınız uzun bir günün sonunda daha fazla ağrırsa, yaşlanmanın getirdiği ağrıyı kabul etmekten başka bir şey yapamazsınız. Doktorunuz size, ağrınızı hafifletmek için diyet uygulamanızı ve egzersiz yapmanızı önerebilir.

Yaşlılığa bağlı olarak eklemlerinizde, kas ve kemiklerinizde sürekli ağrı yaşıyorsanız, doktorunuza danışmalısınız.

Daha fazla bilgi edinin

Sırt ve Bel ağrısını hafifletebilecek hareketler

Bel ve Sırt ağrısını hafifletmenin en iyi yolu hareket etmektir. İşte size aktif kalmanızı sağlayacak birkaç ipucu!

Devamını oku

Ağrılar ve Tedaviler

Hissettiğiniz ağrı türüne göre nasıl tedavi edebileceğinizi öğrenin.

Devamını oku

Egzersiz ve vücudunuz

Egzersiz yapmanın hem sağlığınıza hem de ağrılarınızı hafifletmeye nasıl katkıda bulunacağını öğrenin.

* WHO | Fiziksel aktivite. 2016. [ONLINE] İlgili bilgiye şu linkten erişebilirsiniz: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs385/en/. [Erişim tarihi 20 Nisan 2016].

Devamını oku
Egzersiz Yapmayan Nüfus Egzersiz Yapmayan Nüfus